Jak wygląda trening umiejętności społecznych dla dzieci?

Rozwój kompetencji dziecka związany z komunikowaniem się oraz radzeniem sobie w sytuacjach społecznych to czasem wymagający proces. Nie tylko rodzice i bliscy muszą wykazać się cierpliwością i zrozumieniem, ten okres może być też bardzo trudny dla samego malucha. Z pomocą przychodzi Trening Umiejętności Społecznych, który nauczy dziecko, jak radzić sobie w społeczeństwie.

Spis treści:

  1. Co to jest Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci?
  2. Jak wyglądają zajęcia TUS dla dzieci?
  3. Dla kogo jest Trening Umiejętności Społecznych?

Co to jest Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci?

TUS, czyli skrót od Treningu Umiejętności Społecznych to sposób na wprowadzenie dziecka w świat towarzyskich relacji i poznania siebie. Zajęcia mają na celu naukę efektywnego radzenia sobie w życiu społecznym. Narzędzia do pracy stworzone zostały na podstawie wiedzy i metodologii Arnolda P. Goldsteina, która zakłada podejście poznawczo–behawioralne. Taki rodzaj treningu pozwoli dzieciom lepiej radzić sobie w sytuacjach stresujących, nowych i nietypowych. Poznają również siebie, swoje emocje oraz sposoby dysponowania nimi.

Jak wyglądają zajęcia TUS dla dzieci?

Przede wszystkim podczas Treningu Umiejętności Społecznych skupiamy się na kompetencjach, które są niezbędne w nawiązywaniu długotrwałych relacji z rówieśnikami. Pracujemy nad nazywaniem i wyrażaniem emocji. Kształtujemy w uczestniku świadomość mocnych i słabych stron oraz samokontrolę zachowania. Podczas naszych grupowych spotkań skupiamy się na rozwiązywaniu konfliktów, asertywności i aktywnym słuchaniu. Dla skutecznego wdrożenia wszystkich elementów treningu, nasi specjaliści stosują sprawdzone metody działania. Oprócz pracy z materiałami wideo korzystają również z modelowego sposobu nauki, stosowane są również zewnętrzne motywatory oraz elementy terapii Lego.

Dla kogo jest Trening Umiejętności Społecznych?

TUS przeznaczony jest dla dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej oraz nastolatków, którzy mają problemy z nawiązywaniem relacji i społecznymi zachowaniami. Takie zajęcia w szczególności sprawdzą się dla dzieci i młodzieży z diagnozą Spektrum Autyzmu, czy nadpobudliwościom psychoruchową. Uczestnicy TUS łączeni są w czteroosobowe grupy i dobierani pod względem podobnego poziomu przejawianych trudności oraz wieku. Mamy doświadczenie w pracy z grupami dzieci, które posługują się funkcjonalną mową werbalną, z diagnozą normy intelektualnej lub niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Już nawet zajęcia prowadzone raz w tygodniu przez niecałą godzinę poprawią trudności w komunikowaniu się i pozwolą lepiej zrozumieć życie społeczne. Zachęcamy do zapoznania się z naszymi zajęciami TUS.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *